Junkers Ju-290

 

Nii vähe, kui sakslastel oli suuri neljamootorilisi lennukeid, võib öelda, et tegu oli üsna silmapaistvate lennukitega. Ja Ju-290 oli kindlasti üks liidritest. Selle suure ja muljetavaldava lennuki ülesandeks pidi saama luure ja transport, aga ka pommituslennuki roll. Nagu paljudel juhtudel, toodeti ka neid lennukeid liiga vähe selleks, et vajadusteks oleks jätkunud. Nii nt nöudis Dönitz enamusi toodetud lennukitest allveelaevade kaitseks, kuigi neid vajati ka muudeks rollideks. Isegi Hitler ise oli selle lennukiga piisavalt rahul ja lasi ühe sellise enda tarbeks ümber ehitada. Tema isiklik lendur tegi sellega katselennu, aga Hitler ise selle lennukiga siiski ei lennanud.

Andmed:


Pikkus: 28,64 m
Tiibade siruulatus 42 m
Kõrgus: 6,83 m
Kaal: (maks. koormatud) 40970kg
Mootorid: 4 x 1700hp BMW 810D 14 silindriline radiaalmootor.

Kiirus: (maks.) 439kmh/5800m
Lennukaugus: 6100 km,
Meeskond: 9

Relvastus:
Kokku 6 X 20mm MG151, lisaks 2 X 13mm MG131
Kuni 3000kg pomme sh. Fritz X või Henschel Hs293 raadio teel juhitavad pommid.


Mudel:

Olgu kohe öeldud, et mudel valmis juba 2005 aastal ja seda juttu kirjutan 2020. Karp ise on Revelli toodang ja väga korralik survevalu. Tänaseks juba suurest ringlusest taandumas, aga siiski laialt tuntud mudel. Toona veel igasugu lisadega ei tegelenud, seega läks kokku otse karbist. Mudeli kvaliteet võimaldab sellist tegevust väga hästi ja erilisi probleeme ei tekkinud. Kena sisu läks muidugi suures osas peitu ja seega pole suuremat muret, et sinna suuremas koguses plekki ei saanud väänata. Ehitusest on väga vähe pilte säilinud ja seega tulevad kõik järjest. Valmis mudelist on kaks esimest pilti nagu need kohe said tehtud. Hilisematel kasutasin juba proffi abi.

 

 


2005/2020

 

 


© 2003-2023 kalle at emmk.ee