Blohm&Voss BV-138

 

Blohm & Voss BV 138 oli Saksa kolmemootoriline lennupaat, mis oli Luftwaffe peamine pikamaa merepatrull ja luurelennuk. Kuna ilusal lapsel ikka mitu nime,olid liikumas nimed Seedrache (Meredraakon), kuid ka Der Fliegende Holzschuh "lendav puuking", või ka selle kere külgvaate kuju järgi, Wagneri ooperi pealkirjast "Der fliegende Holländer" või "Lendav hollandlane"

Lisaks silmapaistvale välimusele oli see lennuk ka igati tubli tegija ja juba selle mootorid olid märkimisväärne saavutus. Junkers Jumo 205D oli rida 6 mootor, mis koosnes tegelikult kahest kokku pandud mootorist, nii et selle koosluse kokku 12 kolbi töötasid üksteisele vastusuunas. Lisaks veel see, et tegu oli kaks taksti diisliga ja ühega vähestest lennuki diislitest, mis päriselt hästi töötas. Selle jaoks oli Junkers kasutanud mõningaid kavalaid nippe, et sellise asetusega mootori puudusi kõrvaldada. Diisli kasutamine kütusena võimaldas aga BV138l töötada koostöös allveelaevadega, millelt said vajadusel tankida. Hästi on teada üks selline  reid, kus allveelaev ja 138 tegutsesid tiimis, kus lennuk tankis laevalt neli korda.  Põhiliselt tegutsetigi luures ja pommitajana. Aga oli ka variant miinide tõrjeks ja mõned tegutsesid erioperatsioonidel üksuses KG200, kus veeti pommide asemel täisvarustuses sõdureid 10 kaupa erilistele missioonidele. BV-138 lasti katapuldi abil lendu ka laevadelt. Aastatel 1938–1943 ehitati kokku 297 BV 138 tüüpi lennukit.

 

Mudel:

Siinkohal on tegu endise Itaalia tootja Supermodel 1977 välja antud vormiga, mille pärast viimase lõpetamist võttis üle Revell ja edaspidi võis näha neid reste sakslase karbis. Mudel ise väga korralik vanakooli valu ja igati hea materjal kõigile. Kes tahab teeb otse karbist, kes nikerdab ja vormib juurde. Mõlemal puhul on lõpptulemus igati ilus ja huvitav, nagu päris lennuk isegi. Selline mudeli algmaterjali omadus on igati positiivne, kuna võimaldab ka algajal mõõduka vaevaga saavutada hea tulemuse ja positiivse tundega hobiga edasi minna. 

Minu jaoks taas üks viimase laine algupoole töö ja samuti otse karbist. Ehitamisest pole pilte säilinud.

 

 

 

November 2006,tekst 2024

 


© 2003-2023 kalle at emmk.ee