Messerschmitt Bf 110

Siin on siis teadagi tegu ühe sakslaste kuulsama lennukiga. Selle edust ja ebaedust, selle põhjustest jm ajaloost võiks ja on kirjutatud väga ja väga palju. Aga ütleks siinkohal väga lühidaltl, et oma esmalennu ajal, 1936 ja veidi edasi oli tegu tõeliselt võimeka aparadiga. Sellelt loodeti palju tänu oma kiirusele ja heale relvastusele. Hiljem muidugi tuli tõdeda, et aeg ja lennunduse areng olid niipalju armutud, et suur lootus kippus kustuma. Ebaedust, kaotustest ja tagasilõõkidest hoolimata toodeti seda lennukit väga paljudes variantdes üle 6000 eksemplari. Ja kui selle järglased 210 ja 410 järjest ebaõnnestusid oli ikka 110 see lennuk, mis töö pidi ära tegema.

Andmed:

Pikkus: 12 m
Tiibade siruulatus: 16,2 m
Kõrgus: 4,1 m
Tiiva pindala: 38 4 m2
Tühimass: 4425 kg
Täiskaal: 6028 kg
Maksimaalne stardimass: 6749 kg
Kütusemaht: 1272 l 4 keskosa paagis
Jõuallikas: 2 × Daimler-Benz DB 601A-1 V-12 ümberpööratud vedelikjahutusega kolbmootorit, igaüks 780 kW (1050 hj)

Mudeli puhul on siis tegu G seeria lennukiga. G seeria tuli välja peamiselt peale seda, kui juba mainitud Me210 ebaedu oli selgeks saanud ja see edasisteks arendusteks tagasi võeti. Bf110G seeriale paigaldati DB605B mootorid, parem ninaosa relvastus ja veidi muudetud aerodünamika. Bf 110G peeti igakülgse nähtavusega suurepäraseks relvaplatvormiks ja seda peeti kuni Heinkel He 219 tulekuni üheks Luftwaffe parimaks ööhävitajaks. Tootmisesdetsember 1942 kuni aprill 1945.

Mudel on täpsemalt G-4, kolmeliikmelise meeskonnaga ööhävitaja, oma FuG 202/220 Lichtensteini radariga.

Siin on üna vana tööga. ja koostamise pilte kas pole või pole suutud leida. Igatahes kokku läks see Italeri kenasti ja mingeid lisasi sellel ajal ei otsinud. Veidi on saanud aastaid hiljem kohendust ja remonti, aga üldjoontes on nii, nagu siis tuli.

 

 

Jaanuar 2006, kirja pandud 2024

 

 

 

 

 


© 2003-2023 kalle at emmk.ee