Endast | Reisid | Tsiklid | Garaaž | Mudelid | Lingid | EMMK

BMW R1100GS

 

Miks ja kuidas see ratas minu juurde tekkis, sai juba tsiklite osakonnas räägitud. Siin siis panen kirja mõned lood ja pildid sele ratta elust garaages. Alustagem sellest, kuidas korda tegemine käis.

Kahju on sellest, et unustasin mõned huvitavad pildid õigel ajal teha. Nt sellest, kuidas kogu hunnik Ford Expressi kaubiku kuudis välja nägi ja milline oli päris algus. Aga üsna algusest on pilt, kui hunnik oli jalgele aiadatud ja nõnda palju pilt selgeks lükatud, et hakkas tekkima järg.


Ja ega ei läinudki kaua, kui uue esiotsa võis alla panna. Uue all mõtlen muidugi kasutatud torusi, koos alumiste osadega. Tartu Motodepoo lammutusse sattus kunagi üks üsna väikse läbisõiduga R1200C, no see bondibemm. Sealt sain siis kogu komplekti. Ja kuigi need tsiklid võivad üsna erinevad tunduda, pole sakslased palju vaeva näinud asju erinevaks teha. Minu jaoks tähendas see, et kõik sobis otse ja probleemideta alla. Vaid porilaua jaoks tuli kinnitused teha. Kõige suurem vahe seisneb selles, et kuna C on siiski kruiser, siis alumiiniumosad on veidi siledamaks lihvitud. Esimesel pildil ongi siis näha esimesed proovid igasugu vidinatega kahvli ümber.

Järgmistel kahel pildil aga võib näha noka sobitamist. Sobitamiseks läks seetõttu, et mulle 1100 õige nokk ei meeldi, samas kui 1150 oma on veidi parem. Kuna uus nokk tuli panna igal juhul, siis tekkis mõte liita kokku 1100 juur 1150 nokaga, et saada meeldivam tulemus. Keskmisel kahel pildil ongi siis näha selle töö algus, millest edasi läks vaigu ja klaasriidega möksimiseks. Viimasel pildil siis lõpptulemus.


Kui järg jõudis tagaotsani, tuli siin vastu üks kõvemini viga saanud osa. Selleks oli siis kardaani tunnel, ehk kogu kiige. Esimesel pildil on näha vigastus. Teisel pildil aga miskipärast kolm kiiget. Asi selles, et üritasin olla taas kaval ja teha asja selliseks nagu mulle meeldib. Selle käigus olin üsna kindel, et jällegi 1150 tunnel, mis välimuselt mulle rohkem meeldib, sobib ka alla. Tehtud, mõeldud ja ebayle tuld. Kui asi juba kohal, siis tabasin end mõttelt, et 1150 on ju kuue käiguga, aga 1100l on viis. Hmmm... äkki siis kastid ka erineva pikkusega? Loomulikult oli asja nimi kooliraha ja järgmise käigu nimi jällegi ebay. Peale seda, kui siis õige ehk 1100 oma kohale saabus, saigi teha kunsti ja asetada kolm tunnelit kõrvuti. Õige, katkise ja vale. Alla läks õige, vastus õige.

Järgmiseks tagaosas olid siis kastid. See millega tuli tegelema hakata, on näha siin kolmel pildil. Avarii ajal tõhusalt sõitjate kehaosi kaitsnud kastid olid sellest ülesandest üsna uue vormi võtnud. Õnneks on veel mehi, kes haamri, pressi ja pagan teab veel millega imet suudavad teha. Seega said ka need kastid piisavalt sirgeks, et neid edaspidi probleemideta sihtotstarbeliselt kasutada.


Üha asjana tuli veel veidi sirutada tagaraami. Kuna seda oli vaja teha üsna vähe, sai hakkama üsna lihtsate vahenditega


Sealt edasi oli juba üsna valmimise aeg ja enne kui asju sai külge keerama hakata, oli hetkeks selline veidi vedi HP2 meenutav pilt

Ja esimese peatüki lõpetuseks veel kaks pilti varasematest katsetustest. Esimene pilt siis lihtsalt üks esimene pikem proovitiir, kus klaasi veel küljes pole. Aga teine on üks huvitav proov. Nimelt on sellel pildil näha ratas paagiga, millega ta Saksast kunagi tuli. Tegu siis Touratechi miski 40 kanti liitrise vaigust valatud paagiga. Kuna tegu on väärtuselt väikse varandusega, siis seda ma Marguse käest kaasa ei saanud vaid selle asemel tuli tema järgmise ratta originaal. Kuna aga seda 40 liitrist tuli lappida, ei julgenud Margus sellega Süüriasse minna ja laenas seniks minu kollast. Ja niikaua, kui see seal kuskil seikles, tegingi mina proovisõite paagiga, tänu millele selle kandjaid mõnikord Stratotankeriteks kutsutakse.

 

Selline sai siis taastamise etapp ja edasi tulevad jooksvad tegemised selle ratta juures.



© 2003-2023 kalle at emmk.ee