Endast | Reisid | Tsiklid | Garaaž | Mudelid | Lingid | EMMK

BMW R1100GS

“Ja uustulnukad alles oma rolli ja positsiooni koguma hakkama” kirjutasin ma ST lõigu lõpus. Kui midagi konkreetselt, siis ehk just seda ratast siin pidasin ma silmas. Juhul kui kasutuses on mitu ratast, kujunevad ikka välja nö esimese ringi asjad.. need millega põhihooajal peamised sõidud saab tehtud. GS trügib ka sinna punti, kus seni suurel punasel Hondal täielik ülemvõim on olnud.

Idee kui selline sai vist kõige konkreetsema suuna 2005 Venemaa reisi ajal. Et midagi võiks ikka olla ka selliste teede ja sõitude jaoks. Kuna aga mõte ja vajadus ikka nii vägevad ei olnud, et oleks ST välja vahetanud, siis läks selle kõigega veidi aega.

Aega läks niikaua, kui plaan sai selgeks ja sellele otsa tuli ka sobiv võimalus. Algul nagu ikka oli mõte ja variandid. Peale mõningat proovimist ja ilma proovimata arvamist, jäid nö sõelale kaks varianti- Africa Twin ja 1100GS. Päris veendunud ma polnud, aga otsima hakkasin ikkagi GSi. Õigemini vaikselt ringi vaatama, sest kuigi võimalusi seda ratast soetada oli väga palju, oli mul oma plaan. Tegelt ega muud plaani polnudki, kui leida veidi avariiline asi, mida siis üles ehitada. Ja see variant ikka selleks, et kulutusi pikema aja peale jagada ja nii pääseda ST välja vahetamisest.

Tegelikult võib öelda, et õige võimalus tekkis enne, kui mul viimati kirjeldatud mõte päris juurduda jõudis. Nimelt jõudsime mingil hetkel Margusega juttu veeretades niikaugele, et teemaks kerkis tema 1100, millega nad Iraani reisilt naastes Poolas avariisse sattusid. Seda juttu siis veidi veeretanud, otsustasin justkui muuses teha asja Lõuna-Eestisse, kus justkui juhuslikult sattusingi Marguse garaaži vaesekest üle vaatama.

Jah, just see väljend sobiks kirjeldama seda seisu, mis esmapilgul avanes rattast, mis umbes aasta jagu seal oma saatust oli oodanud. Asja aga lähemalt uurides ja siit sealt sikutades, selgus, et asi pole sugugi lootusetu. Ja kui lühikese läbirääkimise käigus kannatanu hinnas kokkuleppele saime, võisin koju naasta juba kindla teadmisega, et üsna pea tuleb tagasi tulla ja siis juba autoga kuhu üks hunnik tsiklit sisse mahub.

Oli jah hunnik, sest peale õnnetust oli ratas jõudnud parajalt kaua seista selleks, et veidi mööda garaaži laiali valguda. Niisiis mitte liiga tsikli moodi oli see kõik, mille juba üsna pea autost garaaži põrandale laotasin. Kuna töid ja tegemisi oli juba enne ka teiste ratastega ootamas, siis talve esimeses osas ei kiirustanud väga, kuigi mõningad suunad tegin siiski kohe selgeks. Selle käigus selgus, et kogu projekt sujub valutumalt kui olin arvanud. Mingeid suuri üllatusi kuskilt ei ilmnenud ja paljuski oli asi arvatust vähem viga saanud.

 

Siit edasi oli siis lisaks tavapärastele talvistele töödele teiste ratastega vaja algul veidi lahti harutada, mööda ebayd ja teisi kanaleid jubinaid taga otsida ja hiljem juba alustada spurti võiduka lõpu poole. Nii see kõik siis vaikselt sujus ja varsti oligi aeg teha välja esimene käivitus minu käes ja sealt edasi polnud ka esimene sõit väga kaugel. Ka sellest loost tegin mõned pildid, mis millalgi peaks ilmuma siia. Kuna lõplik viimistlus venis tänu alanud suvehooajale veidi edasi, oli asi juba kevadest täiesti sõidetav ja juba peale esimesi pikemaid sõite oli selge, et selle tegelase jälle jalule aitamine oli igati õnnestunud.
hetk enne esimest proovisõitu
Kirjutan selle loo lõppu 2008 aasta septembris, mõned nädalad peale seda, kui selle ratta esimene suurem tuleproov on edukalt seljataga. Olen igati rahul ja kunagine plaan ja mõte on saanud reaalsuseks. Ringi on astunud uus liige..selline omamoodi ja omal kohal.

GSi 2008 sügise versioon
Valgevene metsas

päris mitmekülgne
ratas tõesti

 

 


© 2003-2023 kalle at emmk.ee